Opravy a údržba komunikací

Spárování teplou a studenou zálivkou

1. Spárování teplou bitumenovou asfaltovou zálivkou s překrytem

  • proříznutí spáry (je vhodné vytvořit tzv. komůrku – proříznutí diamantovým kotoučem), vyčištění a vyfoukání horkovzdušnou lanzetou od nečistot a prachu, zalití teplou bitumenovou zálivkou s překrytem a povápnění proti lepivosti).
  • vyčištění a vyfoukání spár a prasklin, zalití teplou bitumenovou zálivkou s překrytem a povápnění proti lepivosti.

2. Spárování studenou zálivkou

(Vyčištění spár a prasklin ocelovým kotoučem Osborn, vyfoukání od nečistot a prachu, zalití asfaltovou emulzí se zadrcením).

  • spárování rovných spár vzniklých při výstavbě tzv. pracovní spáry, (buď se ještě proříznou nebo se rovnou zalijí)
  • spárování rovných spár po vyfrézování prasklin, (praskliny se proříznou a samozřejmě po jejich vyfoukání se zalijí)
  • ruční spárování nepravidelných spár, před zimní sezonou jako zábrana jejich dalšímu zvětšování, nebo po zimní sezóně nově vzniklých.

Použité materiály

  • teplá bitumenová elastická zálivka Biguma T 82
  • studená zálivka Emultech T nebo Stradafix
Pokud je zapotřebí, spáru čistíme horkovzdušnou tryskou / Lanzetou /, pro dokonale vyčištění a nahřátí spáry.
 
Zálivku je vhodné aplikovat při 0-10 °C. Povrch vozovky je při nižší teplotě stažený a spára otevřená. Vyčistit frézou nebo ocelovým kartáčem, vysušení, vyfoukání nečistot. Nyní zálivka pronikne do všech částí spáry a celou ji vyplní. Spára zůstává stále elastická a přizpůsobuje se teplotě.
 
Ošetřením spár se prodlouží životnost vozovky. Ošetřenou spárou do tělesa vozovky neproniká voda, povrch není trhán neustálým zamrzáním a rozmrzáním vody během zimního období.
 
Neošetřená spára se během pár let (záleží na nadmořské výšce a střídání teplot okolo nuly během zimy) přemění ve výtluk. V konečném stadiu je potřeba výtluk vyříznou, vyčistit, doplnit podkladní štěrk, zhutnit. Dále zaplnit díru balenou asfaltovou směsí, zaválcovat a NAKONEC STEJNĚ ZALÍT SPÁRU ZÁLIVKOVOU HMOTOU (tentokrát už kolem celého bývalého výtluku).
 

Orientační cena je od 50-100 Kč/bm. teplou zálivkou, záleží na velikosti zakázky a postupu prací (s prořezem – bez prořezu).
Orientační cena je 20-40 Kč/bm. studenou zálivkou, záleží na velikosti zakázky.

Kontakt

Jednatel, kalkulace a řízení zakázek

Robert Hosa

Tel.:      603 869 188
E-mail: udrzbakomunikaci@seznam.cz

Adresa

ROADSTAV s.r.o

Dlouhá 140, 290 01 Sokoleč

IČO: 24286681
DIČ: CZ24286681

Vytvořeno WebyOdHonzy  © 2022